Het crypto jaaroverzicht van 2019

Crypto jaaroverzicht 2019

Terwijl we het nieuwe jaar inluiden, is het nu tijd geworden voor het ‘Crypto jaaroverzicht 2019′. Er zijn het afgelopen jaar veel ups en downs geweest. Maar wat opvalt, zijn die momenten waarop je een bepaald beetje technologie leert kennen. Of misschien hoor je wat nieuws dat iets in je hersenen inschakelt vanwege zijn uniekheid of zijn revolutionaire elementen. Het zijn die mooie Eureka-momenten die de cryptosfeer veel aangenamer maken tijdens een bull run, en meer te verdragen tijdens de donkerste crypto-winters.

Want laten we eerlijk zijn, als de markten down zijn, gaat het ontwikkelen door. Het krijgt zelfs een inkeping tijdens een stille en FOMO minder crypto landschap. Dus hoewel dit jaar niet was wat velen gehoopt dadden voor bitcoin en altcoins, toch waren veel momenten die je bij blijven! Wanneer we de kans krijgen om iets nieuws te leren dat volkomen out of the box is, zijn dat de allerbeste crypto-momenten.

We hebben de Top 10 OJA-momenten samengesteld voor ons crypto jaaroverzicht voor 2019. De lijst bevat enkele van de allerbeste momenten van ontdekking en verbazing, aangeboden door de blockchain ontwikkelaars van de wereld.

Thanks to them 😉

# 10 Tools voor het bouwen van rijkdom

Wat in 2019 echt opdook, was een trend die tools voor vermogensbeheer in handen van iedereen met een internetapparaat bracht. Hedgefondsbeheerders, makelaars en investeringsbanken zijn niet langer de enige entiteiten die in staat zijn om financiële en datatools te beheren. Crypto-indexfondsen en ETF’s (onder andere) toonden ons dat met crypto rijkdom opbouwen voor iedereen is. Zo kun je gemakkelijk via Bitvavo je eigen cryptocurrency portfolio opbouwen!

# 9 Nieuwkomers leren de kneepjes van het vak

Het aantal nieuwkomers in de Crypto-wereld nam toe toen bitcoin in juni 2019 steeg tot meer dan $ 12.000. Tegelijkertijd bleven cryptobedrijven dit nieuwe publiek opleiden om hen voor te bereiden op cryptohandel. Veel van deze nieuwkomers hadden nog nooit een aandeel gehad, veel minder hadden ze deelgenomen aan de handel op beurzen. Zo is ook het aandeel van Coinstart enorm gestegen lees later welke artikelen op onze website het populairste was.

# 8 Financiële privacy wordt mensenrecht

Toen de regelgeving, met name in de VS, vorm begon aan te nemen, realiseerden we ons dat de regeringen zouden doen wat regeringen doen – ze zouden proberen crypto te beheersen, net zoals bij alle andere activa en valuta’s. 2019 was ook het jaar dat Edward Snowden zijn boek, Permanent Record, publiceerde, waarin werd geschetst hoe Amerikaanse veiligheidsagentschappen een massabewakingsprogramma voor zijn eigen mensen ontwikkelden en implementeerden.

Maar bitcoin, zoals veel crypto-enthousiastelingen kwamen leren, kan niet worden gereguleerd omdat er geen bedrijf, geen eigenaar, geen CEO is. Het enige dat ze kunnen doen, is het regelen van de op- en afritten. Gelukkig is bitcoin zo ontworpen dat voor transacties geen externe banken, betalingsverwerkers en creditcardbedrijven nodig zijn. Zo is het ontzettend lastig voor overheden om het witwassen met Bitcoin te stoppen.

Regulatie bitcoin

Maar een van de mooie OJA momenten die velen van ons hebben meegemaakt, is dat ze met bitcoin en andere privacyprojecten zoals MoneroMimbleWimble en Grin niet alleen de vrijheid bieden om een fundamenteel mensenrecht af te handelen, maar ze stellen ons ook in staat om financiële privacy die we allemaal verdienen in dit tijdperk van toezicht en regulering.

Bitcoin lening aanvragen

#7 Verdienen met Bitcoin wordt bekender

Niet zo lang geleden, was de belangrijkste manier om bitcoin te verdienen, minen. Daarna begonnen traders te handelen op een cryptocurrency exchange om zo veel mogelijk van de volatiliteit te profiteren. In 2019 kreeg de ‘bitcoins verdienen’ -trend meer aandacht en werden bedrijven als BlockFi en Lolli populaire manieren voor cryptovaluta enthousiastelingen om cryptocurrency te verdienen.

Met BlockFi houd je een kleine hoeveelheid bitcoin op hun account en verdient u crypto-dividenden. Bij Lolli download je eenvoudig hun extensie en verdien je bitcoin bij het winkelen op ongeveer 900 online locaties. Dit wordt ook wel bitcoin lending of bitcoin lenen genoemd. Er wordt gehandeld met jou bitcoins op de markt hierover ontvang je een bepaald percentage.

Nu crypto-uitwisselingen steeds meer in rekening brengen om bitcoin aan jou te verkopen (en nog meer om het te verzilveren), wordt verdienen steeds aantrekkelijker. Het was dus een perfecte timing voor velen van ons om meer te weten te komen over extra manieren om satoshi ’s te stapelen. Veel mensen ontvingen dit jaar hun allereerste verdienverklaring van BlockFi, terwijl voor de allereerste keer veel meer bitcoin aankopen bij winkels van Walmart tot Barnes & Noble werden gedaan.

censuur ontwijken met blockchain applicaties

#6 Censuurweerstand springt naar internetniveau

Ons crypto jaaroverzicht van 2019 zou niet compleet zijn zonder een knipoog naar het gedecentraliseerde internet dat zich in ons midden zou ontwikkelen. Met bitcoin, Ethereum en andere gedecentraliseerde protocollen hebben we het fundament van censuurbestendige systemen van geld en governance wortel geschoten. Projecten zoals Unstoppable DomainsOpen Application Network en Bluzelle (en nog veel meer) werkten het hele jaar aan infrastructuurprojecten voor het bouwen van een gedecentraliseerd internet.

Denk aan…een internet waar Google niet voor een heel land wordt geblokkeerd, of waar politieke dissidenten hun Facebook-pagina niet kunnen laten verwijderen. Dit is straks allemaal verleden tijd door de blockchain protocollen waar nu hard aan gewerkt wordt.

#5 Wall Street wordt wakker!

Grote banken, institutionele beleggers en Wall Street hebben allemaal hun blik op de Crypto economie in 2019 verscherpt. Begin van het jaar maakte J.P. Morgan de aankondiging tijdens Valentijn dat ze hun eigen cryptomunt zouden uitrollen om te gebruiken met andere banken voor verrekening. Traditionele financiële pijlers zoals Fidelity en Wells Fargo werden in 2019 ook wakker..

Tussen de interesse van de financiële sector in bitcoin en de aankondiging door Facebook van de Libra munt, was het een enorme wake-up call voor centrale banken wereldwijd. Blijkbaar hebben ze hun eigen OJA moment gehad. Omdat nu ook zij hun eigen digitale valuta van de centrale bank ontwikkelen.

#4 De vergelijking Bitcoin en Goud

Iedereen die lid werd van de Bitcoin wereld en Crypto Twitter (CT) volgde, werd in 2019 gebombardeerd met berichten over goud. De meeste van hen hadden nooit in goud geïnvesteerd, behalve om sieraden te kopen. Het werd duidelijk dat bitcoin en goud eigenlijk veel kenmerken delen.

Gedurende het jaar werd ook duidelijk dat Peter Schiff, hoewel een fervent ongelovige in bitcoin, de populaire munt zou gebruiken om de betrokkenheid te vergroten en crypto enthousiastelingen te informeren over de voordelen van goud.

crypto twitter

#3 Bitcoin is beste troef om in te investeren

Bitcoin bleef de afgelopen tien jaar beter presteren dan alle activa, ondanks volatiliteit, FOMO en FUD. Zeg wat je wilt over bitcoin, er is nauwelijks een reden om niet in wat te investeren als je kijkt naar de 10-jarige geschiedenis. Wil je meer weten over hoe je kunt investeren in bitcoin? Volg onze tutorial 🙂

#2 Het dubbele gezicht van China

Er waren veel valse starts als het gaat om cryptocurrency OJA momenten uit China. We gingen van een volledig verbod op cryptocurrencies naar een veel gepubliceerde ‘all-in’ houding op de blockchain.

Toen kwamen we terug in het oude besef dat als China cryptocurrency toestaat, dit zal gebeuren zodat ze hun geldsysteem kunnen bezuinigen terwijl ze hun grip op financieel toezicht verstevigen. Om nog maar te zwijgen, ze bouwen nu financiële instrumenten om handelsoorlogen en sancties tegen te gaan. Misschien zelfs een nieuwe manier om de afnemende Amerikaanse dollar verder te demoraliseren als de nummer één wereldwijde reservemunt.

Miners leveren groene energie

#1 Bitcoin miners voeden groene energie

Anders dan de valse bewering dat de meeste voorstanders van bitcoin criminelen of oplichters zijn, is de andere grote kritiek op bitcoin het hoge niveau van elektriciteitsverbruik dat nodig is om het Proof of Work-protocol te handhaven. Sommige critici beweren dat het indruist tegen inspanningen om de afhankelijkheid van onze wereld van fossiele brandstoffen te beteugelen.

Maar de feiten zijn dit jaar glashelder gemaakt. Bitcoin-mijnwerkers, tijdens de lange cryptowinter van 2018 (en de ongewenste comeback medio 2019), werden misschien wel onze beste voorstanders en uitvoerders van groen energiebeleid.

En met goede reden. Binnen een bearmarkt moeten ze nog steeds enorme elektriciteitskosten betalen, zelfs als de waarde van hun verdiende inkomsten (bitcoin) daalt. Een manier om dit dilemma te overwinnen is door te clusteren in gebieden waar de goedkoopste energiebronnen overvloedig zijn, zoals in Canada, China en de Pacific North West. CoinShares meldde in juni zelfs dat ongeveer 74% van de energie die bitcoin-mijnwerkers gebruiken, afkomstig is van hernieuwbare bronnen zoals wind, zon en hydro-elektriciteit.

“Miners zijn nog steeds grotendeels beperkt tot regio’s die worden gedomineerd door goedkope waterkracht, zoals Scandinavië, de Kaukasus, de Pacific North West, Oost-Canada en Zuidwest-China. Wij geloven dat dit een direct gevolg is van de extreem lage elektriciteitsprijzen in deze regio’s, vooral waar de waterkracht relatief onderbenut is. ”- CoinShares Report (PDF)

Crypto jaaroverzicht 2019, bedankt!

Bedankt voor het lezen van alle OJA momenten die cryptocurrency enthousiastelingen wereldwijd hebben meegemaakt in het afgelopen jaar. We zijn er zeker van dat er veel meer momenten in 2019 zijn die mensen een Eureka gevoel hebben gegeven! moment gevoel. Wat waren enkele van jou OJA  momenten van 2019? laat het ons weten in een reactie op dit artikel of reageer via facebook.

Ook interessant

Cryptocurrency prognose
Coinstart Redactie
Bitcoin analyse bodem in zicht?

Hé beste CoinStarters, Ik ben Marc van Mlcryptotrading. Al meer dan een jaar volg ik de wereld van cryptocurrencies elke dag. Nieuws volgen, updates zoeken van verschillende cryptocoins en het

Cryptocurrency algemeen informatie
Cryptocurrency stappenplan
Jurr
Altcoins kopen hoe & waar doe je dat?

Het is ongelofelijk hoe de populariteit is gegroeid van de Bitcoin & Altcoin. Steeds meer mensen starten met cryptocurrency, zo wordt altcoins kopen steeds populairder. Hoe & waar kun je

Cryptocurrency verkopen
Jurr
Hoe & waar kan ik Ripple verkopen?

Ondertussen heb je een aardige winst behaald met je Ripple coin, en wordt het tijd om Ripple XRP te verkopen. Aangezien Litebit het verkopen van Ripple heeft uitgezet krijgen wij

Delen is lief!

Geef je mening, wat vind jij er van?

Gratis E-book

In 3 stappen starten met Bitcoin (€99,-) mijn E-book nu helemaal gratis voor jou! Laat je gegevens achter en je ontvangt direct het e-book :)